Blog Fitness Styl Życia

Piszemy na temat fitness i zdrowego stylu życia

wpierdziela 11costam

Misja zmniejszenie tkanki tłuszczowej – co jeść, czego unikać

Zbliża się lato, więc coraz więcej ludzi chce skutecznie zrzucić zbędne kilogramy i zredukować tkankę tłuszczową, która zaprezentowana na plaży nie wygląda atrakcyjnie. Niestety wiele osób gubi kilogramy w bardzo niezdrowy i zgubny sposób – np. poprzez głodówki czy niedojadanie, co może łatwo doprowadzić do efektu jo-jo. W dzisiejszym wpisie zaprezentujemy sprawdzone i przede wszystkim zdrowe sposoby na zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Ogranicz węgle

Węglowodany, tak jak inne składniki, są bardzo ważne w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Jednak dostarczanie ich w zbyt dużej ilości sprawia, że węglowodany nie są przekształcane w energię, a jedynie odkładają się w ciele w postaci tkanki tłuszczowej. W diecie redukującej nie należy sięgać po węglowodany proste, które powodują gwałtowny wyrzut insuliny we krwi (osoby cierpiące na hiperinsulinemię powinny o tym pamiętać w codziennej diecie). Zgubne węglowodany proste znajdują się przede wszystkim w owocach, które składają się praktycznie z samego cukru.

Sięgaj po produkty z niskim indeksem glikemicznym

Lista żywności o niskim IG jest dostępna w wielu miejscach – specjalistycznych książkach czy w Internecie, dlatego też odnalezienie tych informacji nie jest trudne. Do produktów odpowiednich, czyli tych z niskim indeksem glikemicznym zaliczamy wszystkie produkty, których wartość wynosi poniżej 55. Są to między innymi: kasza gryczana, ciecierzyca, groch, soja, orzeszki ziemne oraz pieczywo 100% żytnie.

Sposób przygotowania posiłków – bardzo ważny

Często osoby chcące zrzucić kilogramy dziwią się, że pomimo tego, że sięgają po zdrowe produkty to wciąż nie widzą u siebie redukcji tkanki tłuszczowej. Niestety, niezwykle istotne oprócz doboru produktów jest również sposób ich przygotowania. W diecie redukcyjnej zabronione jest wszelkiego rodzaju smażenie, które dodaje potrawom kaloryczności i odejmuje właściwości odżywczych. Produkty należy gotować, piec, przygotowywać na parze lub spożywać na surowo – oczywiście tylko te, które mogą być jedzone bez obróbki cieplnej.

Dieta redukująca tkankę tłuszczową wcale nie musi być nudna i pełna wyrzeczeń! Jeśli zmienisz swoje podejście i nawyki żywieniowe to zobaczysz, że nie będziesz nawet chciał już wrócić do swoich poprzednich przyzwyczajeń.