Blog Fitness Styl Życia

Piszemy na temat fitness i zdrowego stylu życia

1000

Owsianka na kilka sposobów, czyli pyszny i pełnowartościowy pomysł na śniadanie

Przeglądając zdjęcia zamieszczone w social mediach coraz częściej można zobaczyć, że królują na nich zdrowe i pełnowartościowe śniadania. Świadomość o tym, jak ważny jest zdrowy styl życia rozprzestrzeniła się i nie jest aktualnie wyłącznie wiedzą, którą posiadają dietetycy oraz trenerzy personalni. Jedną z najczęściej wybieranych form śniadań jest owsianka ze względu na walory smakowe oraz zdrowotne. Dowiedzmy się więc, dlaczego warto sięgać właśnie po tego typu posiłek.

Zdrowy początek każdego dnia

Owies jest od lat cenionym składnikiem w żywieniu oraz kosmetyce. Sprawia, że cholesterol się obniża, pozwala utrzymać poziom glukozy we krwi na odpowiednim poziomie i pomaga w utrzymaniu idealnie szczupłej sylwetki. Dodatkowo owsianka spożywana regularnie poprawia jakość skóry, włosów i paznokci. Główną wadą owsa jednak jest fakt, że osoby nietolerujące glutenu niestety nie mogą sięgać po ten posiłek.

Sposoby na przygotowanie pysznej owsianki

Wielu osobom owsianka kojarzy się negatywnie jeszcze z czasów dzieciństwa, kiedy to przygotowywana była na wodzie z dodatkiem cukru lub soli. W takiej postaci owsianka jest mdła, zapychająca i nieciekawa, więc wcale się nie dziwę, że osoba z takimi wspomnieniami nie chce nawet o tej potrawie słyszeć. Teraz jednak owsianki przygotowywane są z przeróżnymi pysznymi oraz zdrowymi dodatkami, które urozmaicają posiłek.

1) Owsianka na wodzie

Jest idealnym pomysłem dla osób, które nie tolerują laktozy i nie chcą wybierać mleka lub jogurtu naturalnego. Oprócz tego owsianka przygotowana w taki sposób ma najmniejszą ilość kalorii i jest delikatna w smaku. Jej przygotowanie jest dziecinnie proste – wystarczy, że szklankę płatków górskich wsypiesz do garnka i uzupełnisz 1,5 szklanki wody, a całość zagotujesz. Płatki napęcznieją i powstanie gęsta i gotowa masa, do której śmiało możesz dodać co tylko lubisz – owoce, orzechy, pestki czy syropy.

2) Owsianka na mleku

To jedna z najbardziej popularnych form przygotowywania tego posiłku. Możesz w tym przypadku poszaleć i wybrać swoje ulubione mleko – może być krowie, kozie, sojowe, ryżowe, migdałowe czy kokosowe. W zależności od tego na jakie postawisz – dodasz owsiance charakterystycznego posmaku. Do przygotowania potrzebne ci będzie 150 ml ugotowanego mleka oraz 5 łyżek płatków owsianych, które zalejesz mlekiem. Całość należy odstawić na kilka minut, aby owies spęczniał i doprawić według uznania – miodem, syropem klonowym lub stewią. Dla fanów kolorowych, słodkich śniadań polecam dodać jeszcze ulubione świeże owoce, wiórki kokosowe lub startą deserową czekoladę.

3) Owsianka na jogurcie naturalnym

Opcja z jogurtem jest przeznaczona dla osób, które rano nigdy nie mają czasu na przygotowanie śniadania. Decydując się na tę formę posiłku wystarczy, że wieczorem wsypiesz do miseczki 5 łyżek stołowych płatków górskich i dodasz małe opakowanie jogurtu naturalnego, a następnie wstawisz całość do lodówki na noc. Rano płatki będą napęczniałe, miękkie oraz delikatne i będziesz mógł nałożyć na wierzch jeszcze wybrane przez siebie dodatki. Śmiało możesz skorzystać z propozycji przedstawionych powyżej.

Nie czułeś się przekonany do owsianki, ale teraz kusi cię, żeby wypróbować ten pyszny pomysł na śniadanie? Nie zastanawiaj się i już jutro spróbuj przygotować posiłek samodzielnie – zobaczysz, że wciągniesz się w ten niepowtarzalny smak!