Blog Fitness Styl Życia

Piszemy na temat fitness i zdrowego stylu życia

1

Przedtreningówki – czym są, czy warto je stosować?

Czeka cię trudny trening, a ty nie masz siły po długim dniu w pracy czy na uczelni? Nie chcesz się poddawać i odpuszczać treningu, tylko dać z siebie 100%? Jest na to rozwiązanie! Na rynku dostępne są suplementy, które nazywamy przedtreningówkami – wpływają one na pobudzenie organizmu i zwiększenie jego wydajności. Czy jednak warto sięgać po tego typu produkty? A może istnieją równie skuteczne zamienniki?

Składnik zawarte w suplementach przedtreningowych

Głównym składnikiem aktywnym, który można znaleźć w każdej przedtreningówce jest kofeina. Jej głównym zadaniem jest pobudzenie organizmu do działania na pełnych obrotach. Następnie pod względem częstotliwości występowania pojawia się kreatyna, czyli składnik, który odpowiada za zbudowanie tkanki mięśniowej. Ostatnim składnikiem, który pojawia się w przedtreningówkach najczęściej jest arginina, której głównym działaniem jest rozszerzenie naczyń krwionośnych, co sprawia, że dociera do nich więcej tlenu.

Zamiennik gotowych przedtreningówek

Często wiele osób, które rozpoczyna swoją przygodę z siłownią zadaje pytanie czy faktycznie warto jest inwestować w drogie przedtreningowe suplementy? Warto się nad tą kwestią głębiej zastanowić i przeanalizować ją. Tak, jak zostało napisane powyżej – głównym składnikiem przedtreningówki jest kofeina, która przecież występuje również w kawie. Czy nie lepiej sięgnąć właśnie po filiżankę mocnego espresso i cieszyć się takimi samymi efektami za dużo mniejszą cenę? Ta kwestia jest trudna do rozstrzygnięcia, bo ile ludzi, tyle organizmów i różnych reakcji. Na jednych kawa zadziała, dla innych będzie zbyt słaba i nie pobudzi. Podobnie jest z przedtreningówkami – jedni sobie je chwalą, a inni skarżą się, że są to pieniądze wyrzucone w błoto.

Jeśli nie wiesz co powinieneś wybrać – kawę czy suplement przedtreningowy – najlepiej będzie, jeśli wypróbujesz na własnej skórze co na ciebie działa. Jeśli filiżanka mocno zaparzonej kawy ci wystarczy, nie ma sensu inwestować w specjalne suplementy. Jednak jeżeli kawa nie działa na ciebie – zaopatrz się w profesjonalną przedtreningówkę.